#
#
#
#
#

Navigácia

Vyhľadávanie

rozšírené vyhľadávanie ...

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Aktuálne počasie

dnes, sobota 28. 5. 2022
slabý dážď 16 °C 6 °C
nedeľa 29. 5. slabý dážď 18/4 °C
pondelok 30. 5. slabý dážď 19/9 °C
utorok 31. 5. slabý dážď 21/7 °C
KIA
Euroregión Beskydy
Miestna akčná skupina Terchovská dolina
Združenie obcí Mikroregión Terchovská dolina
MALÁ FATRA, oblastná organizácia cestovného ruchu

 

Návštevnosť

Návštevnosť:

ON LINE: 3
DNES: 376
TÝŽDEŇ: 3153
CELKOM: 1020323

Obsah

Škola chrbta 19.6.2019

Typ: 2019
V úvode Mgr. Martina Gáborová, fyzioterapeutka hovorila o prevencii a chorobách chrbta. Vysvetlila, čo je to škola chrbta.

S ľútosťou skonštatovala, že do abulancii k fyzioterapeutom chodia čoraz mladší ľudia. Človek musí byť schopný pochopiť, následne  prijať za svoje a denne realizovať správne návyky a cvičenia. Bolesť je najčastejšie výrazom ochrannej reakcie tela. Keď sa narodíme, učíme sa sedieť, chodiť, telo sa učí používať svaly. Dieťa v škole je často zhrbené a bolesť vyvoláva zlé držanie tela. Správne držanie tela je základom akéhokoľvek pohybu (postúra).

Pohyb poznáme hrubý a jemný.

Praktické cvičenie správneho sedenia:

  • záklon
  • hlava nad panvou
  • uvoľníme ruky, voľne položíme na stehná (pracujú lopatky, brucho)
  • skúsiť zakašlať, zasmiať sa.
    1. cvik - zasunieme bradu, ruky na kolená, očami pozeráme pred seba, nádych nosom, vydýchneme a zasunieme bradu naspäť (tak naučíme sedem krčných stavcov pracovať),
    2. cvik - dáme ruku za hlavu, mierne pôjdeme smerom dole, nadýchneme sa, pozrieme dole a uvoľníme ruky,
    3. cvik - zasunieme bradu a pomaly ideme do záklonu a vrátime sa späť (nádych a výdych)

Jednorazové cvičenie  nepomôže nikomu. Správny stoj - je aktívny, uvedomelý, dynamický, prešľapujeme z nohy na nohu, hlava je vzpriamená a brada je zahnutá smerom na hruď.

Správne vykonávanie pracovných činností:

  • vysávanie - jedna noha dopredu, chrbát vystretý a chodíme
  • vyberanie šiat z práčky  spredu ( kľaknúť, a tak  vyberať)
  • vykladanie umytých riadov - jedna noha dopredu, druhá dozadu
  • umývanie okien - nohy naširoko, prenášať váhu z jednej nohy na druhú.

Používanie telefónu - tlak hlavy na chrbticu vo zvislej polohe je približne 5-6 kg. Používanie telefónu v nesprávnej polohe vedie k poškodeniu a degenerácií krčnej chrbtice.

Zásady školy chrbta:

  • drž sa vzpriamene
  • opravuj pravidelne svoje držanie tela
  • odľahčuj svoj chrbát
  • dvíhať ramená hlavou, nie telom.

Súčasťou prednášky bolo aj praktické cvičenie so zúčastnenými. Na záver prednášajúca poradila, aké cviky majú cvičiť pri bolestiach kĺbov, kolien a krčnej chrbtice.

Zmeniť náš životný štýl neznamená nájsť len vhodný šport na voľný čas, ale aj zmeniť náš spôsob života.

Text: Mgr. Kamila Dubovická
Foto: Irena Poljaková


Vytvorené: 2. 7. 2019
Posledná aktualizácia: 2. 7. 2019 14:41
Autor: Viera Majerčíková